Mecenas Grzegorz Kantecki uzyskał w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie dla jednego z liderów rynku cropscience w Polsce uchylenie decyzji Głównego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa w przedmiocie nałożenia opłaty sankcyjnej w wysokości prawie 700.000 PLN za prowadzenie reklamy środków ochrony roślin niezgodnie z art. 66 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1107/2009 z dnia 21 października 2009 r. dotyczącego wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin, przede wszystkim niezgodnie z art. 66 ust. 6 stanowiącym, że „materiały Czytaj dalej... "Sukces w sprawie określenia opłaty sankcyjnej"
Tagi: art. 66 Rozporządzenia 1107/2009
Postępowanie w sprawie określenia opłaty sankcyjnej
Mecenas Grzegorz Kantecki reprezentuje jednego z liderów rynku cropscience w Polsce w postępowaniu administracyjnym w przedmiocie nałożenia opłaty sankcyjnej za prowadzenie reklamy środków ochrony roślin niezgodnie z art. 66 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1107/2009 z dnia 21 października 2009 r. dotyczącego wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin, przede wszystkim niezgodnie z art. 66 ust. 6 stanowiącym, że „materiały reklamowe lub promocyjne zwracają uwagę na stosowne zwroty i symbole ostrzegawcze umieszczone w etykietach”. Spór prowadzony Czytaj dalej... "Postępowanie w sprawie określenia opłaty sankcyjnej"
Czy można reklamować mieszaniny środków ochrony roślin (tank-mix)?
W artykule umieszczonym na Blogu w dniu 27 lutego 2017 r. przedstawiłem regulacje prawne dotyczące stosowania środków ochrony roślin w niższych dawkach niż wskazanych w etykietach tych preparatów oraz łączenia ich z innymi agrochemikaliami celem stworzenia tzw. tank-mix. Z uwagi na co raz częstsze występowanie tego typu rozwiązań, które są rekomendowane przez placówki badawcze oraz Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi m. in. na stronach: agrofagi.com.pl/84,laczne-stosowanie-agrochemikaliow.html; minrol.gov.pl/Informacje-branzowe/Produkcja-roslinna/Ochrona-roslin/Integrowana-ochrona-roslin/Poradniki-Dobra-praktyka-ochrony-roslin; pojawiły się propozycje i pytania Czytaj dalej... "Czy można reklamować mieszaniny środków ochrony roślin (tank-mix)?"
Reklama środków ochrony roślin
Reklama środków ochrony roślin stanowi istotne zagadnienie w działalności podmiotów zajmujących się ich sprzedażą. Uregulowanie tej kwestii znajduje się w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1107/2009 z dnia 21 października 2009 r. dotyczącym wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin i uchylającym dyrektywy Rady 79/117/EWG i 91/414/EWG („Rozporządzenie 1107/2009”), natomiast ustawa o środkach ochrony roślin z dnia 8 marca 2013 r. („Ustawa”) ogranicza się wyłącznie do ustanowienia sankcji za naruszenie znajdujących się Czytaj dalej... "Reklama środków ochrony roślin"